Pagina Ad Astra pentru dezbaterea
reformei legislative. Materialele postate aici nu reprezintă neapărat
opinia asociaţiei Ad Astra sau a membrilor acesteia, afară de cazul că este
specificat altminteri. Aşteptăm contribuţii la adresa: dezbatere@legislatie.ad-astra.ro. Mai multe detalii ... |
[Legislaţia cercetării]
< rec. 2c ]
ue-recomandare-2122-2021
[ rec. 2e >
Carierele și mobilitatea cercetătorilor și sistemele de evaluare și de recompensare în domeniul cercetării: acordarea unei mai mari atenții carierelor cercetătorilor în general și, în special, celor aflate la început sau la un nivel intermediar, inclusiv obstacolelor specifice cu care se confruntă femeile în respectivele etape, creșterea atractivității acestor cariere și înzestrarea cercetătorilor cu formarea și competențele necesare pentru a face față nevoilor în schimbare ale rolului cercetătorului în întreaga Uniune, inclusiv în materie de conducere și de predare; utilizarea unor programe esențiale precum acțiunile Marie-Skłodowska-Curie și asigurarea coerenței cu acestea. Acest lucru se va realiza prin crearea unor condiții de muncă și de ocupare a forței de muncă stabile, atractive, incluzive, favorabile și transparente, prin asigurarea unor parcursuri profesionale clare și mai diversificate și prin oferirea de orientări pentru a face alegeri de carieră în cunoștință de cauză. Combaterea dezechilibrelor în ceea ce privește circulația cercetătorilor atât pe teritoriul Uniunii, cât și între sectoare și administrații publice, prevenind în același timp exodul talentelor și sporind atractivitatea pentru talente din restul lumii; dezvoltarea în continuare a sistemelor actuale de evaluare a cercetării, destinate cercetării, cercetătorilor, echipelor și instituțiilor, pentru a recompensa calitatea, impactul, practicile științei deschise, spiritul de conducere, implicarea față de societate și colaborarea cu industria și cu alte sectoare de activitate, cum ar fi consilierea științifică independentă pentru cei responsabili cu elaborarea de politici bazate pe date concrete; luarea în considerare a unei game largi de rezultate ale cercetării și activități de cercetare, inclusiv a predării la nivel de învățământ superior, și facilitarea unor parcursuri profesionale diverse. Sistemele de recompensare ar trebui să acorde atenția cuvenită asigurării transparenței, deschiderii și meritului, precum și evitării prejudecăților, discriminării și tratamentului inechitabil. Acest lucru ar trebui pus în practică și monitorizat periodic prin utilizarea unor indicatori adecvați și a Observatorului carierelor în cercetare;
actualizat la 2024-12-19 18:54:39